Mitkä ovat reklamaatioiden ehdot?

Kuluttajansuojalain mukaan sinulla on oikeus reklamoida virheestä tuotteessa yksityishenkilönä. Sinun on tehtävä reklamaatio kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisen jälkeen, ja kahden kuukauden aikaraja lasketaan aina kohtuulliseksi ajaksi. Toivomme kuitenkin, ettet odota ottaaksesi meihin yhteyttä vaan teet sen mahdollisimman pian saadaksesi nopeaa apua.

Jotta reklamaatiolle olisi oikeus, virheen täytyy olla alkuperäinen eikä johtua siitä, että olet käyttänyt tuotetta väärin. Et saa tehdä mitään omia muutoksia tuotteeseen (esim. ompella tai maalata sitä uudelleen). Älä myöskään pahenna virhettä jatkamalla tuotteen käyttöä sen jälkeen, kun olet havainnut virheen. Jos olet saanut väärän tuotteen, se lasketaan tietysti reklamaatioksi. Normaali kulumisesta suhteessa tuotteen odotettuun elinkaareen ei kuitenkaan lasketa virheeksi.

Tuotteen kanssa toimitettiin rikkoutunut osa (esim. sohvan jalka tai puuttuvia ruuveja) saattaa olla joissain tapauksissa mahdollista, että lähetämme sinulle uuden osan sen sijaan, että palautat koko tuotteen. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin ehdotamme ratkaisua riippuen vian tyypistä. Mikäli hyväksyt mahdollisen hinnanalennuksen/korvauksen ratkaisuksi, luovut reklamaatio- ja palautusoikeudesta korvatun vian suhteen.

Useimmille tuotetyypeille saat hyvityksen heti, kun virheellinen tuote on palautettu meille ja palautusosastomme on hyväksynyt reklamaation. Joillekin tuotetyypeille (esim. elektroniikkatuotteet) korjaamme tuotteen tai lähetämme sinulle uuden. Jos emme voi korjata tuotetta/emme enää ole tuotetta varastossa, saat rahasi takaisin. Voit kuitenkin joissain tapauksissa joutua maksamaan kohtuullisen korvauksen siitä ajasta, jonka olet voinut käyttää tuotetta, ja se vähennetään hyvityssummasta.

Jos reklamaatiosi hyväksytään, palautamme sinulle mahdollisen toimitusmaksun/lisämaksun, jonka maksoit tehdessäsi tilauksesi. Jos tilauksessa on reklamoidun tuotteen lisäksi muita tuotteita, emme kuitenkaan palauta mahdollista toimitusmaksua/lisämaksua, koska maksut ovat riippumattomia siitä, kuinka monta tuotetta olet tilannut. Sinun ei tarvitse maksaa mitään palauttaessasi tuotteen meille. Rahanpalautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytettiin tilauksen tekemiseen. Mikäli reklamaatiota ei hyväksytä, tuote lähetetään sinulle takaisin.

Lue lisää täältä: Kuinka reklamoin tuotteen? ja Miten toimin jos tuote on vahingoittunut kuljetuksessa?