Ostotiedot - Asiakaspalvelu - Ellos.fi
Ostoskori

Yleiset ehdot

Yleistä

Tästä www.ellos.fi-sivustosta vastaa Ellos Finland Oy (johon alempana ehdoissa viitataan sanalla ”me”). Y-tunnus 1442131-6.

Ellokselta ostavan asiakkaan sekä lasku- tai tiliasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus. Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilaamalla tuotteitamme, hakemalla vakuutusta, laskua tai tiliä, liittymällä MyEllos-klubiin tai käyttämällä tiettyjä sivustomme palveluja ja/tai mobiilisovellustamme.

Elloksella on oikeus muuttaa ostotiedoissa esiintyviä hintoja, toimituskuluja sekä lasku- ja tiliehtoja. Mahdolliset muutokset astuvat voimaan aikaisintaan 30 päivän sisällä muutettujen ehtojen julkaisusta sivustollamme.

MyEllos-asiakasklubi: Säännöt ja jäsenyys

MyEllos on maksuton asiakasklubi muodin ja -sisustuksen ystäville. Klubin jäsenenä saat aina parhaat edut, kuulet ensimmäisenä uutuuksistamme ja kampanjoistamme sekä saat suurimman hyödyn Ellos-asiakkuudestasi. Klubiin liittyminen on helppoa ja maksutonta eikä se velvoita sinua mihinkään. Voit myös halutessasi erota klubista koska tahansa ilman velvoitteita tai seuraamuksia.

MyEllos-klubin edut

  • Voit selata ostohistoriaasi, palautuksiasi ja muita asiakastietojasi milloin vain osoitteessa ellos.fi sekä tarkastaa siellä mm. laskusi ja tilisi saldon.
  • Saat käyttöösi arvokkaita klubietuja, jotka ovat vain jäseniemme käytössä.
  • Saat säännöllisesti tietoa kampanjoistamme sekä ajankohtaisia muoti- ja sisustusvinkkejä.
  • Saat mm. pääsyn ALE-ostoksille ensimmäisten joukossa.

MyEllos-klubiviestintä

Lähetämme säännöllisesti klubiviestejä, jotka sisältävät MyEllos-jäsenetuja sekä muita kiinnostavia uutisia, pääsääntöisesti sähköpostilla. Mikäli niin valitset, voimme toisinaan lähettää klubiviestejä myös matkapuhelimeesi. Tekstiviestillä tavoitamme sinut tarvittaessa nopeasti, mikäli MyEllos-etuja on vain rajallinen määrä.

Klubiviestit lähetetään automaattisesti kaikille jäsenille. Klubiviesti on osa jäsenviestintää ja siten oleellinen osa MyEllos-klubia. Klubiviestinnän vastaanottamisen voi siksi peruuttaa ainoastaan päättämällä jäsenyyden. Tällöin voit jatkossakin asioida verkkokaupassamme, mutta jäät paitsi MyEllos-eduista.

Lisätietoa jäsenyyden päättämisestä löydät kohdasta "Klubijäsenyyden päättäminen".

Liittyminen

MyEllos-klubiin voi liittyä 18-vuotta täyttänyt Suomessa vakituisesti asuva yksityishenkilö. Jäsenyys on henkilökohtainen. Liittyminen ja jäsenenä oleminen on ilmaista, eikä se velvoita mihinkään. Jotta voisimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla, sinun tulee liittymisen yhteydessä rekisteröidä nimi, toimiva sähköpostiosoite sekä muita jäsenyyteen vaadittavia tietoja

Littyessäsi MyEllos-jäseneksi hyväksyt klubin säännöt.

Klubijäsenyyden päättäminen

MyEllos-klubin jäsenyys on voimassa toistaiseksi. Jäsenyyden voi päättää milloin tahansa ilman minkäänlaisia sitoumuksia tai velvoitteita. Jäsenyyden päättäminen tapahtuu ilmoittamalla siitä Elloksen asiakaspalveluun puhelimitse, puh. 01019 1313, tai sähköpostitse osoitteeseen info@ellos.fi.

Ellos Finland OY/Ellos pidättää oikeuden lopettaa jäsenyyden mikäli jäsenyyttä on väärinkäytetty tai oikeita yhteystietoja ei ole ilmoitettu.

Tietosuoja/Henkilötiedot

MyEllos-klubin jäsenyydestä kertyviä henkilötietoja käsitellään turvallisesti ja henkilötietolain mukaisesti asiakassuhteen hoitamiseen. Henkilötietoja kerätään antaessasi ja päivittäessäsi henkilötietojasi muun muassa tilatessasi myymiämme tuotteita, avatessasi tilin Ellos Tili Oy:ssä, rekisteröityessäsi verkkokaupan asiakkaaksi, tilatessasi kuvastomme tai uutiskirjeemme tai lataamalla mobiilisovelluksemme.

Osto- ja käyttötietoja käytetään mm. jäsenille tarjottavien etujen ja tarjousten kohdentamiseksi sekä palveluiden kehittämiseksi. Tarkempia tietoja henkilötietojen käytöstä löydät rekisteriselosteesta osoitteessa ellos.fi.

Ellos Finland Oy/Ellos pidättää itsellään oikeuden muuttaa jäsenehtoja.

Yhteystiedot

Asiakaspalvelu:
01019 1313 pvm/mpm.

Arkisin klo 7.30–21, la–su klo 10–17. Puhelu voidaan nauhoittaa sisäistä koulutusta ja laadun mittaamista varten.

Osoite:
Ellos,  501 86, Borås, Sweden

Y-tunnus:
1442131-6.

Sähköpostiosoite:
info@ellos.fi

Hinnat

Emme vastaa mahdollisista painovirheistä. Hintoihin sisältyy arvonlisävero 24%. Myös SER-kierrätysmaksu sisältyy sähkö- ja elektroniikkatuotteiden hintoihin. Vain Elloksesta riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, arvonlisäveron, valuuttakurssien tai muiden julkisten maksujen muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja.

Toimituskulut:

Toimituskulut

Toimituskulut (jos tilauksesi arvo on yli 59€) - €
Toimituskulut (jos tilauksesi arvo on alle 59€) 5,20
Toimitukseen liittyvät lisäkustannukset ja -palvelut:
Pikatoimitus (Express24) 6,90 €
Kotiinkuljetus (päiväsaikaan): normaalipaketti 9,50 €
Kotiinkuljetus, ei sisäänkantoa 49,00 €
Kotiinkuljetus, sisäänkannolla 59,00 €
Kotiinkuljetus sisäänkannolla ja pakkausmateriaalien poisvienti 89,00 €
Muut mahdolliset lisämaksut:
Paperilasku (laskuasiakkaat) 1,95 €
Lisämaksu noutamattomasta paketista (jos asiakas ei ole peruuttanut lähetystä 14 päivän sisällä tilauksen saapumisilmoituksesta) 19,90 €

Noutopaikan valinta

Ensimmäisen tilauksesi paketti toimitetaan oletettuun lähimpään noutopisteeseen, jonka voit halutessasi muuttaa seuraavan nettitilauksesi yhteydessä tai soittamalla asiakaspalveluun.

Tuotteiden toimitus

Toimitamme tilauksia Suomeen. Normaali toimitusaika on noin 3–7 arkipäivää toimitustavasta riippuen. Tehdastoimituksissa toimitusaika on noin 4–6 viikkoa. Jos tilauksesi toimitetaan useampana lähetyksenä, maksat vain yhdet toimituskulut. Pakettia säilytetään noutopisteessä 14 päivää paketin saapumisesta. Mikäli et itse pääse noutamaan pakettiasi, allekirjoita valtakirja, jolla voit valtuuttaa jonkun muun hakemaan paketin. Henkilöllisyys on todistettava aina pakettia noudettaessa.

Maksutavat

Voit valita neljästä eri maksutavasta tehdessäsi ostoksia Elloksella.

Lasku

Saat laskun postitse kuun lopussa. Maksat vain ne tuotteet, jotka päätät pitää. Toimituskulut 5,20/tilaus ja laskutuslisä 1,95/lasku. Jos maksat vain osan laskusta, laskusi muuttuu automaattisesti korolliseksi tiliksi. Lue lasku-/tiliehdot täältä.

Tili

Jaksota maksut eriin jopa 36 kuukaudelle (alk. 5,-/kk). Ei tilinhoito-, tilinavaus- tai vuosimaksua. Todellinen vuosikorko 29,1%. Toimituskulut 5,20/tilaus. Lue lasku-/tiliehdot täältä. Jos tilauksesi ylittää aiemmin myönnetyn luottorajan, voimme korottaa luottorajaasi normaalin luottotarkistuksen jälkeen.

Maksukortti

Maksa Visalla, Mastercardilla tai Visa Electronilla, kun tilaat osoitteesta ellos.fi. Toimituskulut 5,20€/tilaus. Käytämme 3 D Secure -standardia ja kaikki tiedot kulkevat SSL-suojatun (Secure Sockets Layer) yhteyden kautta. Lue lisää korttimaksujen turvallisuudesta täältä.

Lue lisää maksujen palauttamisesta palautusten/vaihtojen/reklamaatioiden yhteydessä kohdasta ”Palautusoikeus ja ostoturva”.

Palautusoikeus ja ostoturva

Noutamattomat paketit

Perimme niistä toimituksista, joita ei ole peruutettu eikä noudettu (14 päivän sisällä saapumisilmoituksen vastaanottamisesta) 19,90 euroa, joka vastaa toimituskulujen ja muiden kulujen todellisia kustannuksia (kuluttajansuojalaki 6:14). Mikäli et nouda lähetystä, peruuta tilaus puhelimitse 01019 1313, kirjeitse (Ellos, 501 86, Borås, Sweden.) tai sähköpostilla (info@ellos.fi).

Kotiinkuljetustuotteiden palautus

Palauttaessasi kotiinkuljetustuotteen veloitamme siitä 19,50 euroa, eikä toimitettua kotiinkuljetusmaksua palauteta.

Sinulla on 14 päivän täydellinen vaihto- ja palautusoikeus tilaamillesi tuotteille. Jos olet täyttänyt tilauksen mukana tulleen palautuslomakkeen ja palauttanut tuotteen 14 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta, sinun ei tarvitse tehdä erikseen peruuttamisilmoitusta. Jos olet käteisasiakas, palautusrahat maksetaan ilmoittamallesi pankkitilille. Palautettavan tuotteen on oltava käyttämätön ja TV- tai tietokonepelien sinetin on oltava ehjä.

Laskuasiakkaiden laskusta vähennetään palautetut tuotteet. Jos palautuksesi ei vielä näy tilauserittelyssä, vähennä itse palauttamiesi tuotteiden summa laskun loppusummasta. Jos olet tiliasiakas, hyvitämme tiliäsi.. Jos valitsit maksutavaksi maksukortin, hyvitämme palautettavien tuotteiden summan kortillesi. Ostosumman perusteella myönnettyjä alennuksia saatetaan harkita uudelleen palautusten yhteydessä. Kuljetusliike hoitaa toimittamiensa lähetysten palautukset.

Kosmetiikka- ja intiimituotteiden, DVD- ja CD-levyjen, sekä pelien palautus

Palautettavien kosmetiikka- ja intiimituotteiden, tulee olla alkuperäispakkauksissa ja avaamattomia. Huomioithan, että sinetöityjen tuotteiden osalta vaihto- ja palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Sinetöityjä tuotteita ovat esimerkiksi pelit, elokuvat tai musiikkiäänitteet, tietokoneohjelmat ja maalit.

Alkuperäispakkaus

Palauta tuote aina alkuperäispakkauksessaan. Pakkaus on tuotekohtainen ja sisältää tuotteen toimintaa selventäviä kuvia/tekstejä/käyttöohjeita sekä suojaa herkkiä tuotteita, kuten elektroniikkaa. Alkuperäispakkauksella ei tarkoiteta kuljetuspakkausta, joka ei ole tuotekohtainen ja jonka tehtävänä on ainoastaan suojata tuotetta kuljetuksen aikana.

Tavaran virheistä huomauttaminen.

Vastaamme tuotteiden virheettömyydestä myös edellä mainitun 14 päivän jälkeen. Havaittuasi vian ota välittömästi yhteys meihin tilanteen korjaamiseksi.

Kun haluat vaihtaa tai palauttaa, toimi näin:

Merkitse paketissa saamaasi palautusilmoitukseen, minkä tuotteen haluat vaihtaa tai palauttaa. Merkitse myös, miksi haluat palauttaa tuotteen tai vaihtaa värin tai koon johonkin toiseen. Vaihtaessasi tuotteen kokoa/väriä tai tilatessasi kokonaan uuden tuotteen uusia toimituskuluja ei peritä vaihdon/palautuksen yhteydessä. Pakkaa tuote huolellisesti, jotta se ei vahingoitu matkalla. HUOM! Pakkaa tuote alkuperäispakkaukseen. Liitä täytetty palautusilmoitus pakettiin ja liimaa palautusilmoituksessa oleva asiakaspalautustarra paketin päälle alkuperäisen osoitetarran päälle. Jätä paketti noutopisteeseen. Palautusosoite on Ellos, 501 86, Borås, Sweden. Pyydä noutopisteestä kuitti palautuksesta ja säilytä se, kunnes saat palautusvahvistuksen.

Palautusrahojen takaisinmaksu

Tili-/laskuasiakas

Jos olet tiliasiakas, hyvitämme tiliäsi. Laskuasiakkaiden laskusta vähennetään palautetut tuotteet. Jos palautuksesi ei vielä näy laskulla, vähennä itse palauttamiesi tuotteiden summa laskun loppusummasta.

Maksukortti

Palautusrahat hyvitetään käyttämällesi maksukortille.

Peruuttamisoikeus ei koske kuluttajansuojanlain 6 luvun 16 pykälässä tarkoitettuja tavaroita, kuten seuraavia tavaroita 1) tavara, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan vaatimusten mukaisesti tai selvästi henkilökohtaisia tarpeita vastaavaksi; 2) sopimus koskee tavaraa, joka voi nopeasti pilaantua tai vanhentua taikka joka luonteensa vuoksi on sen toimittamisen jälkeen erottamattomasti sekoittunut muiden tavaroiden kanssa; 3) avattua, sinetöitynä toimitettua tavaraa, jota ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa.

Tuotteiden toimitus

Lue tarkat tiedot toimitustavoista, -ajasta, -kuluista yms klikkaamalla tästä: Toimitustavat

Valittavanasi on 5 eri toimitustapaa:

1. Normaali paketti

PostNord tomittaa pakettisi noin viikon kuluessa tilauksesta valitsemaasi noutopisteeseen. Ensimmäisen tilauksesi paketti toimitetaan oletettuun lähimpään noutopisteeseen, jonka voit halutessasi muuttaa seuraavan nettitilauksesi yhteydessä tai soittamalla asiakaspalveluun. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestinä tai kirjeitse. Pakettia säilytetään noutopisteessä 14 päivää paketin saapumisesta. Mikäli et itse pääse noutamaan pakettiasi, allekirjoita valtakirja, jolla voit valtuuttaa jonkun muun hakemaan paketin. Henkilöllisyys on todistettava aina pakettia noudettaessa.

2. Pikatoimitus (Express24)

Tee tilauksesi klo 13 mennessä, niin saat pakettisi 2 arkipäivässä haluamaasi noutopisteeseen. Huom! Perjantaina tilatut tuotteet toimitetaan tiistaihin mennessä. Lauantaina ja sunnuntaina tilatut tuotteet toimitetaan viimeistään keskiviikkona. Lisämaksu 6,90 euroa. Koskee puhelin- ja nettitilauksia. Huom! Express24 saapumisilmoitus ilmoitetaan aina tekstiviestinä. Varmista, että Ellokselle antamasi puhelinnumero on oikein, ja että olet valinnut saapumisilmoituksen tekstiviestinä.

3. Kotiinkuljetus normaalille paketille

Kun maksat laskulla, tilillä tai maksukortilla, voit tilata meiltä myös kotiinkuljetuksen, jonka lisämaksu on 9,50 euroa/tilaus. Postin jakelu sopii puhelimitse kotiinkuljetusajan lähetyksen vastaanottajan kanssa. Jakelu tapahtuu pääsääntöisesti päiväsaikaan.

4. Painavat ja tilaa vievät lähetykset

Painavat tuotteet (esim. huonekalut) tai muuten suuret ja tilaa vievät paketit toimitetaan kotiinkuljetuksena. Maksat kotiinkuljetuksen lisämaksun 49 euroa. Kuljetusliike soittaa tai lähettää kirjallisen saapumisilmoituksen. Kotiinkuljetusaika sovitaan kuljetusliikkeen kanssa. Kuljetusajat ovat paikkakuntakohtaisia. Toimitus tapahtuu kuljetusauton välittömään läheisyyteen (ei sisäänkantoa).

Tekninen sanasto ja osto-ohjeet

Jotta sinun olisi helpompi valita sopiva tekninen tuote, kokosimme avuksesi tekniset sanastot osto-ohjeineen.

Hae lainaa »
Lisätietoa »