Ostotiedot - Asiakaspalvelu - Ellos.fi
Ostoskori
Yleiset ehdot
Yleistä
Tästä www.ellos.fi-sivustosta vastaa Ellos Finland Oy, y-tunnus 1442131-6, 501 10 Borås, Sweden ("Ellos"). Alempana nimityksillä "me, meidän ja meillä" viitataan Ellosiin.

Ellokselta ostavan asiakkaan sekä lasku- tai tiliasiakkaan tulee olla vähintään 18-vuotias. Alle 18-vuotiaalta vaaditaan huoltajan suostumus. Hyväksyt yleiset ehdot ja vakuutat antamasi tiedot oikeiksi tilaamalla tuotteitamme, hakemalla vakuutusta, laskua tai tiliä, tai käyttämällä tiettyjä sivustomme palveluja ja/tai mobiilisovellustamme.

Elloksella on oikeus muuttaa ostotiedoissa esiintyviä hintoja, toimituskuluja sekä lasku- ja tiliehtoja. Mahdolliset muutokset astuvat voimaan aikaisintaan 30 päivän sisällä muutettujen ehtojen julkaisusta sivustollamme.
Yhteystiedot
Asiakaspalvelun puhelinnumero:
01019 1313 pvm/mpm
Asiakaspalvelun sähköpostiosoite:
customerservice@ellos.fi
Asiakaspalvelun aukioloajat:
Maanantaista perjantaihin klo 7.30–21.00.

Yhteydenottolomakkeemme ja yleisimmät kysymykset ja vastaukset löydät FAQ:stamme FAQ

Osoite:
Ellos AB, 501 86 Borås, Sweden
Käyntiosoite:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Sweden
Y-tunnus:
1442131-6
Hinnat ja kulut
Meistä riippumattomat muutokset, kuten raaka-ainehintojen, valuuttakurssien tai arvonlisäveron muutokset voivat nostaa tuotteiden hintoja ja muita kuluja. Kaikkiin hintoihin sisältyy arvonlisävero 24 %. Mikäli arvonlisävero muuttuu, varaamme oikeuden muuttaa hintoja ja toimituskuluja vastaavalla summalla.
Toimituskulumme
Ilmainen toimitus koskee normaalipakettia alennusten vähennyksen jälkeen,  jonka hinta ylittää alla olevassa hinnastossa ilmoitetun summan. Tilauksille joiden hinta on matalampi toimitusmaksu lisätään alla olevan hinnaston mukaan. Suuremmat ja / tai raskaammat tavarat toimitetaan kotiin kuljetusyhtiön kautta, toimitusmaksu lisätään alla olevan hinnaston mukaan. Kotiinkuljetus vaatii että asut ajokuntoisen tien varrella. Katso tämänhetkiset hinnat alta. Näet kassalla, mitkä toimitusvaihtoehdot ja toimitusajat tarjotaan tilauksellesi tuotteen tyypin ja asuinpaikan mukaan.

Toimitusmaksu normaali paketti yli 59 EUR tilauksille (mahdollisten alennusten vähennyksen jälkeen)0 EUR
Toimitusmaksu normaali paketti 1-59 EUR tilauksille (mahdollisten alennusten vähennysten jälkeen)5,20 EUR
Express24 normaali paketti (lisämaksu)6,90 EUR
Kotiinkuljetus normaali paketti (lisämaksu)9,50 EUR
Toimituskulu suurille/painaville tuotteille – kotiinkuljetus tontin rajalle tai ulko-ovelle*59 EUR
Toimituskulu suurille/painaville tuotteille – kotiinkuljetus sisäänkannolla69 EUR
Toimituskulu suurille/painaville tuotteille – kotiinkuljetus sisäänkannolla sekä pakkausmateriaalien poisvienti99 EUR
Palautusmaksu0 EUR
Palautusmaksu suurille/ painaville tuotteille (lisämaksu)19,50 EUR
Noutamaton paketti19,90 EUR
* Toimitus tapahtuu tontin rajalle, jos asut omakoti-tai rivitalossa ja kiinteistön ulko-ovelle, jos asut kerrostaloasunnossa
Maksutavat
Tarjoamme Elpyn kanssa mahdollisuuden ostaa meiltä laskulla ja osamaksulla. Elpy on Ellos AB:n tuotemerkki ja maksuratkaisujen tarjoaja. Elpy toimii yhteistyössä Resurs Bankin kanssa, ja sen tavoitteena on mahdollistaa Ellos Groupin yrityksille helpot maksuratkaisut yhdessä ja samassa palvelussa. Elpyn kautta suoritetut maksut antavat sinulle asiakkaana suuremman vapauden päättää milloin ja miten haluat maksaa ostamasi tuotteet. Käsittelet maksujasi helposti osoitteessa elpy.com. Ensimmäisen Elpy-maksusi yhteydessä teemme luottotietojen tarkistuksen maksukykysi arvioimiseksi. Tilauksen arvon ylittäessä aiemmin myönnetyn luottorajan voimme myöntää korkeamman luottorajan. Tarkistamme luottotiedot. Tarjoamme nämä maksutavat:
Maksa myöhemmin – 14-päivän lasku
Saa tuotteet ensin kotiin. Maksa myöhemmin. 14-päivän laskulla ostaminen on helppoa, etkä maksa laskutuslisää. Ostoksesi jälkeen saat useita maksuvaihtoehtoja ja voit myös esimerkiksi siirtää maksuaikaa tai jaksottaa maksut eriin. Mikäli olet valinnut maksutavaksi 14-päivän laskun etkä halua maksaa ostoasi eräpäivänä, voit kirjautua sisään osoitteeseen elpy.com ja siirtää eräpäivän myöhemmäksi. Tee se kirjautumalla sivustolle ja klikkaamalla ”Maksuvaihtoehdot”. Voit itse valita haluatko siirtää eräpäivää 14 vai 30 päivää (lisämaksu). Sinulla on myös mahdollisuus siirtää ostosi osamaksutilille ja maksaa haluamasi summa vasta seuraavassa kuussa. Lisätietoja 14-päivän laskulla maksamisesta löydät täältä: Laskun ehdot.
Maksa kuun lopussa – Kuukausilasku
Valitessasi Maksa kuun lopussa -maksutavan kootaan kaikki jakson aikana tehdyt Elpy-ostosi yhdelle laskulle. Laskutuslisä 2,90 EUR/lasku. Mikäli laskua ei makseta laskussa ilmoitetun ajan kuluessa, lasku muuttuu automaattisesti Osamaksutiliksi. Ole hyvä ja katso lisätietoja alta. Lisätietoja Maksa kuun lopussa -maksutavasta löydät täältä: Laskun ehdot.
Maksa erissä – Osamaksutili
Valitsemalla maksutavaksi Osamaksutilin voit jaksottaa maksut eriin jopa 36 kuukaudelle. Silloin voit maksaa haluamasi summan vasta seuraavassa kuussa sekä jaksottaa ostojesi maksut sinulle sopiviin eriin. Voit koota kaikki Elpy-ostosi samalle tilille. Todellinen vuosikorko on tällä hetkellä 29,91 %, nimellinen vuosikorko 20,28 % ja käsittelymaksu 2,90 EUR/kk. Ole hyvä ja katso lisätietoja Osamaksutilistä täältä: Tilin ehdot.
Kortti - maksa suoraan kassalla
Kun valitset maksutavan Kortti, maksat maksukortillasi suoraan kassalla. Käytämme 3D Securea ja salaamme aina korttisi numeron, mikä tekee ostoksestasi turvallisen. Hyväksymme Pohjoismaissa myönnetyt Visa, Visa Electron ja Mastercard kortit. Veloitus tapahtuu suoraan ostohetkellä. Korttimaksun hoitaa Ellos AB. Palautuksen yhteydessä hyvitys suoritetaan maksuun käyttämällesi maksukortille.
Ellos-Tili
Tämä maksutapa on yhä käytettävissäsi, jos sinulla jo on Ellos Tili, jota olet hakenut viimeistään 3.2.2021. Jaksota maksut eriin jopa 36 kuukaudelle (alk. 5 EUR/kk). Ei tilinhoito-, tilinavaus- tai vuosimaksua. Ennen 30.8.2019 avatuille tileille todellinen vuosikorko on 29,1%. Lue lasku-/tiliehdot täältä. 30.8.2019 jälkeen avatuille tileille todellinen vuosikorko on 26,2%. Lue lasku-/tiliehdot täältä. Jos tilauksesi ylittää aiemmin myönnetyn luottorajan, voimme korottaa luottorajaasi normaalin luottotarkistuksen jälkeen.
Tuotteiden toimitus
Näet kassalla tilauksellesi tarjottavat toimitusvaihtoehdot, jotka vaihtelevat tuotetyypin ja asuinpaikan mukaan. Valitse toimitustapa ja varmista, että yhteystietosi ja osoitteesi ovat oikein ennen tilauksen hyväksymistä, koska niitä ei voi korjata jälkikäteen. Jos tilauksesi on jaettu useisiin toimituksiin, veloitetaan vain yksi toimitusmaksu. Jos toimitus viivästyy merkittävästi, osto voidaan peruuttaa. Meillä on seuraavat toimitustavat:
Normaali paketti
Toimitetaan suoraan noutopisteeseen. Ilmainen toimitus koskee yli 59 EUR tilauksia alennusten vähennysten jälkeen. Tilauksille, joiden hinta on 1- 59 EUR, toimituskulut ovat 5,20 EUR. Kun tilaat kukkia tai kasveja, muista, että sinun on kyettävä noutamaan pakettisi mahdollisimman nopeasti, koska kasvit kestävät vain muutaman päivän laatikossa.
Express24 normaali paketti
Express24: n avulla saat erityisen nopean toimituksen 6,90 EUR lisämaksulla. Jos teet tilauksen ennen klo 13.00 pakettisi toimitetaan kahden arkipäivän kuluessa. Perjantaina tehdyt tilaukset toimitetaan tiistaina, ja viikonloppuna tehdyt tilaukset toimitetaan viimeistään keskiviikkona.
Kotiinkuljetus normaali paketti
Toimitus tapahtuu suoraan kotiovellesi arkisin 9,50 EUR lisämaksulla. Joillekin tuotteille, jotka ovat kevyempiä, mutta liian suuria lähetettäväksi normaalina pakettina, tarjotaan vain kotiinkuljetus. Saat kuljetusyhtiöltä tekstiviestin toimituspäivämäärän ja -ajan valitsemiseksi. Kun tilaat kukkia tai kasveja, muista, että sinun on vastaanotettava pakettisi mahdollisimman pian, koska kasvit kestävät laatikossa vain muutaman päivän.
Suuret tai painavat tuotteet
Suuremmat tai raskaammat tuotteet toimitetaan aina kotiisi ja ne edellyttävät asumista ajokuntoisen tien varrella. Kotiinkuljetus tapahtuu tontin rajalle, jos asut omakoti- tai rivitalossa, tai kiinteistön ulko-ovelle, jos asut kerrostaloasunnossa ja maksaa 59 EUR. Jos haluat saada toimituksen sisäänkannettuna, se maksaa yhteensä 69 EUR (59 EUR + 10 EUR lisämaksu) ja sisäänkannon ja pakkauksen palautuksen kanssa yhteensä 99 EUR (59 EUR + 40 EUR lisämaksu). Kuljetusliike ottaa sinuun yhteyttä toimitusajan sopimiseksi.
Peruuttamisoikeus
Sinulla on 30 päivän peruutusoikeus, meiltä tilatessasi. Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta sinulla on oikeus avata pakkaus ja kokeilla / tutkia ostamaasi tuotetta, mutta vain siinä määrin kuin on tarpeen tuotteen ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi. Peruutusoikeus koskee käytännössä kaikkea verkkosivustollamme olevaa lukuun ottamatta kukkia ja kasveja, sinetöityjä ääni- tai videotallenteita, sinetöityjä tietokoneohjelmia, hajuvesipulloja, kosmetiikkaa, maaleja, uimapukuja tai alusvaatteita, jos sinetti on rikkoutunut. Suurin osa uimapuvuistamme ja alusvaatteistamme ei kuitenkaan ole sinetöity. Peruutusoikeus ei koske myöskään erityisvalmistettuja tuotteita, eli tuotteita, jotka on valmistettu asiakkaan yksilöllisten toiveiden mukaan.

Peruutusoikeus on voimassa 30 päivää päivästä, jona vastaanotit tuotteesi tai vastaanotat viimeisen tuotteen tilauksesta, jossa tuotteet toimitetaan erikseen. Pyydämme sinua palauttamaan käyttämättömän tuotteesi 30 päivän kuluessa kaikki laput tallella, alkuperäisessä pakkauksessa. Jos pakkaus on käyttökelvoton, voit pakata tuotteen myös muuhun vastaavaan pakkaukseen. Pakkaa hyvin, jotta tuote on suojattu kuljetuksen aikana. Tallenna palautuskuitti, kunnes olet saanut ilmoituksen palautuksesi käsittelystä, koska kuitti on todiste lähetetystä palautuksesta.

Voit käyttää peruutusoikeuttasi helpoimmin noudattamalla toimituksen mukana toimitettuja palautusohjeita. Jos olet tilannut pienempiä tuotteita, teet palautusrekisteröinnin verkossa osoitteessa www.ellos.fi/returns käyttämällä mukana toimitettua yksilöllistä koodia tai skannaamalla QR-koodin. Jos tilasit tili- tai laskumaksua vastaan, voit myös helposti vaihtaa toiseen kokoon, jos tuote ei sovi. Lisätietoja palauttamisesta ilman palautuslomaketta/palautustarraa löydät FAQ:stamme. Mikäli tarvitset lisää apua, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

Palauttamalla tuotteen 30 päivän kuluessa, sinun ei tarvitse ilmoittaa meille, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi muulla tavalla, jos et halua tehdä niin. Jos haluat ilmoittaa meille muulla tavalla, Kilpailu- ja Kuluttajaviraston verkkosivuilla (www.kkv.fi) on peruuttamislomakkeen malli, jota voit käyttää. Voit käyttää myös omaa lomakettamme. Sinun ei kuitenkaan tarvitse käyttää lomaketta ottaaksesi meihin yhteyttä, eikä sinun tarvitse ilmoittaa syytä, miksi haluat käyttää peruuttamisoikeutta. Ottaessasi yhteyttä meihin sinun on kuitenkin ilmoitettava, että aiot käyttää peruuttamisoikeuttasi, ja suosittelemme, että ilmoitat viestissä asiakasnumeron, tilausnumeron ja muut asiaankuuluvat tiedot virheiden ja viivästysten välttämiseksi. Jos otat meihin yhteyttä sähköpostitse, saat vahvistuksen sähköpostisi vastaanottamisesta. Huomaa, että peruutusoikeuden käyttämistä ei lasketa, jos jätä vain toimituksen noutamatta ilmoittamatta siitä meille selkeästi. Toimituksesi lähetetään automaattisesti takaisin jonkin ajan kuluttua, mutta sinulta veloitetaan maksu lunastamattomasta paketista (katso hinnasto).

Normaalien pakettien palautus on ilmaista. Palautettaessa isompia / painavampia tavaroita veloitamme 19,50 euron palautusmaksun.

Jos palautat tilauksesi kokonaan, hyvitämme koko tuotteen arvon ja mahdolliset toimituskulut, mutta emme ylimääräisiä maksuja esimerkiksi pikatoimituksesta tai kotiinkuljetuksesta. Jos päätät palauttaa vain osan tilauksestasi, emme palauta toimituskuluja tai lisämaksuja, koska lisämaksut ovat riippumattomia tilaamiesi tuotteiden määrästä.

Hyvitykset suoritetaan mahdollisimman pian ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet ilmoituksen, että haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi. Meillä on kuitenkin oikeus odottaa, kunnes olemme saaneet palautuksesi. Jos tuotteen käsittely on johtanut sen arvon alenemiseen tai jos alkuperäinen pakkaus puuttuu tai on vaurioitunut, hyvityksestä voidaan tehdä vähennys, vähennys arvioidaan tapauskohtaisesti. Hyvitykset suoritetaan samalla maksutavalla, jota käytit tilauksessa. Kun maksat pankkikortilla, kestää muutama ylimääräinen päivä, ennen kuin näet rahat tililläsi pankin käsittelyajan vuoksi.

Veloitus noutamattomasta paketista
Lähetyksistä, joita ei noudeta määrätyssä ajassa, veloitamme 19,90 EUR maksun. Maksu vastaa todellisia toimitus-, palautus- ja käsittelykustannuksia.
Vaihto-oikeus
Jos olet tilannut pienempiä tuotteita tili- tai laskumaksua vastaan, teet palautusrekisteröinnin verkossa osoitteessa www.ellos.fi/returns tai skannaamalla oheisesta palautusohjeesta löytyvän QR-koodin. Siellä voit helposti vaihtaa toiseen kokoon, jos tuote ei sovi. Muissa vaihdoissa suosittelemme sinua tekemään uuden tilauksen verkkosivustomme kautta.
Kuinka palautan tuotteen
Noudata toimituksessasi olevia palautusohjeita, jotka eroavat tilaustyypistä riippuen. Lisätietoja palauttamisesta sekä miten toimit jos sinulla ei ole palautuslomaketta/ palautustarraa löydät FAQ:stamme. Mikäli tarvitset lisää apua, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Palautettaessasi isompia / painavampia tavaroita lisätään 19,50 EUR palautusmaksu. Jos palautuksesi on reklamaatio tai jos sait väärän tuotteen, palautus- tai toimituskuluja ei veloiteta.
Reklamaatio
Jos saat viallisen tuotteen ja haluat palauttaa tuotteen ja saada hyvityksen, noudata palautusohjeita ja ilmoita palautuksen syy. Voit myös lähettää meille sähköpostia ja liittää kuvia vahingoista, mieluiten eri kulmista. Huomaa, että sinun on otettava yhteyttä meihin  "kohtuullisen ajan kuluessa" sen jälkeen, kun olet havainnut vian. Jos lähetät reklamaation kahden kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta, olet valittanut kohtuullisen ajan kuluessa. Jos yhteydenoton jälkeen sinua pyydetään palauttamaan tuote, noudata toimituksen mukana tulleita palautusohjeita. Lisätietoja palauttamisesta ilman palautuslomaketta / palautustarraa löydät FAQ:stamme. Mikäli tarvitset lisää apua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Tallenna tilauserittely sekä palautuskuitti, kunnes reklamaation käsittely on valmis. Kun olemme vastaanottaneet reklamoidun tuotteen, palautusosastomme käsittelee reklamaation. Mikäli kyseessä on alkuperäinen vika tai kuljetusvaurio niin hyvitys suoritetaan mahdollisimman pian, mutta viimeistään 30 päivän kuluttua siitä kun olemme vastaanottaneet tuotteen sinulta. Mikäli osto hyvitetään, joissakin tapauksissa saatat joutua maksamaan kohtuullisen korvauksen tuotteen käytöstä. Tällöin tämä korvaus vähennetään hyvityssummasta. Hyväksytyn reklamaation osalta olemme vastuussa lähetys-, palautus- ja muista kustannuksista, jotka liittyvät reklamoimaasi tuotteeseen.
Reklamaatio kukista tai kasveista
Sinulla on aina oikeus reklamaatioon, mikäli tuotteen laatu ei vastaa odotuksia tai jos tuote on jollain tavalla vaurioitunut. Huomaa tilausta tehdessäsi, että sinun tulee voida vastaanottaa/noutaa pakettisi mahdollisimman pian toimituksen jälkeen. Kasvit pärjäävät laatikossa muutaman päivän. Jos olet tyytymätön toimitukseen, ota välittömästi yhteyttä meihin, jotta voimme auttaa sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Asiasi käsittelyn helpottamiseksi ja nopeuttamiseksi ota muutama kuva tuotteesta ja pakkauksesta ennen kuin otat yhteyttä meihin. Lähetä meille sähköpostia osoitteeseen flowers@ellos.fi tai soita meille.
Kuljetusvauriot
Älä ota vastaan toimitusta mikäli pakkaus on vaurioitunut. Mikäli kuitenkin otat vastaan vaurioituneen pakkauksen, pyydä kuljettajaa tekemään vauriosta merkintä rahtikirjaan ja ota kuvia pakkauksen vaurioista. Tarkasta tuote kun olet purkanut sen pakkauksesta havaitaksesi mahdolliset vauriot. Ota sitten yhteyttä asiakaspalveluun mahdollisimman pian. Ilmoittaessasi vahingoista pyydämme sinua lähettämään sähköpostia ja kuvia pakkauksista ja vahingoittuneesta tuotteesta, mieluiten eri kulmista.
Maksun palautus
Maksun palautus palautuksen tai reklamaation yhteydessä tapahtuu samalla maksutavalla, jota käytettiin tilauksen tekohetkellä. Mikäli olet tilannut 14 päivän laskulla tai kuukausilaskulla, saat sähköpostin päivitetyllä laskusummalla tai hyvityksen Elpystä. Kortilla ostettaessa hyvitys suoritetaan samalle pankkikortille, josta rahat veloitettiin. Huomaa kuitenkin, että kestää muutama ylimääräinen päivä, ennen kuin näet hyvityksen tililläsi pankin käsittelyajan vuoksi. Jos olet tehnyt tilauksen Ellos-tiliä vastaan, palautuksesi vähennetään automaattisesti ja hyvitys näkyy "Omat sivut" -kohdassa, kun olet kirjautuneena sisään, hyvitys näkyy myös seuraavassa laskussa. Päivitettyä laskua ei lähetetä samassa kuussa vaan käytät nykyisen laskusi maksutietoja ja mukautat vain summaa. Jos lasku on maksettu ennen palautuksen käsittelyä ja haluat plussaldon takaisin pankkitilillesi, ota yhteyttä Elpyyn / Resurs-pankkiin puhelimitse: 09 6131 5020.
Riidanratkaisu
Jos sinulla on ongelmia verkossa ostamasi tuotteen tai palvelun suhteen, eikä ongelmia voida ratkaista myyjäyrityksen kanssa, voit hakea riita-asialle tuomioistuimen ulkopuolista ratkaisua Kuluttajariitalautakunnan www.kkv.fi tai Euroopan komission sivuston kautta http://ec.europa.eu/odr. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan, www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta. Lisätietoja Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivustolla www.kkv.fi.
Asiakaspalvelu
Tavoitteenamme on vastata kysymyksiin sähköpostitse 24 tunnin sisällä kysymyksesi vastaanottamisesta. Aikatavoite koskee vain arkisin ja jo tehtyjä tilauksia ja tilauksia koskevia tiedusteluja. Jos emme ole vastanneet sähköpostiisi 48 tunnin kuluessa, ilmoitamme sinulle viivästyksestä ja syystä. Käsittelyaika voi olla pidempi vaikeammissa asiakaspalveluasioissa, kuten reklamaatiot, kuljetuskysymykset jne.
Elektroniikkatakuu
Kaikilla myymillämme elektronisilla laitteilla on vähintään yhden vuoden takuu. Tuotteen takuuaika ilmoitetaan kotisivullamme tuotetekstissä.Laskusi tai tilauserittelysi on voimassa takuutodistuksena ja mahdollinen korjaus kestää yleensä 2-5 viikkoa. Muista, että takuu ei ole voimassa, jos tuotetta on käsitelty väärin. Jos tuotteessa havaitaan vika, on siksi tärkeää, että käyttöohjeet on luettu huolellisesti ennen tuotteen lähettämistä meille, jotta varmistetaan, että tuote on asennettu / käsitelty oikein. Tällä tavoin vältät kaikki kulut, jotka muutoin saattaisimme veloittaa sinulta, jos valtuutettu korjaamo arvioi, että asia ei ole takuukysymys. Kaikilla myymillämme sähkötuotteilla on oltava suomenkielinen käyttöohje. Jos tuotteella ei ole suomenkielistä käyttöohjetta, se on ilmoitettava tuotteen tuotetekstissä.
Muuta
Väärinkäyttö
Teemme poliisille ilmoituksen kaikista petoksista ja tietomurroista sekä niiden yrityksistä. Pidätämme oikeuden hylätä tilaus, mikäli meillä on syytä epäillä petosta, tietomurtoa ja /tai muuta sivustomme väärinkäyttöä.
Värintoisto jne
Koska erilaiset näytöt ja yksittäiset näyttöasetukset vaikuttavat värintoistoon, emme voi taata, että tuotteiden värisävyt vastaavat kuvia, jotka näytetään, kun vierailet verkkokaupassamme. Pidätämme oikeuden paino- ja kirjoitusvirheisiin.
Elektroniikkapalautukset
Kaikista käytetyistä elektroniikkatuotteista on huolehdittava ympäristön parantamiseksi. Kierrätämme kaikki palautetut elektroniikkatuotteet turvallisella tavalla.
Älä lähetä ennakkomaksuja
Emme ole vastuussa kirjeissä lähetetyistä rahoista, sekeistä tai postimerkeistä.
Force Majeure
Ellos on vapautettu suorittamasta tämän sopimuksen mukaisia laiminlyönnistä johtuvia velvoitteita, mikäli laiminlyönti aiheutuu alla mainituista vapauttavista olosuhteista ja mikäli olosuhteet estävät, vaikeuttavat tai viivästyttävät suoritusta. Tällaisena vapauttavana olosuhteena voidaan pitää mm. viranomaisten toimenpiteitä tai laiminlyöntejä, säädettyä tai muutettua lakia, työmarkkinaristiriitaa, saartoa, tulipaloa, tulvaa, sabotaasia tai suurta haittaa aiheuttavaa onnettomuutta. Force majeure sisältää viranomaisten päätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, esim. rajoitukset, varoitustekstit, myyntikiellot, epänormaali markkinatilanne jne.
Tietosuojaseloste
Ellos Group AB, Ruotsin yritystunnus 556217-1925, Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Ruotsi (”Ellos”) käsittelee henkilötietoja sovellettavan lainsäädännön (EU:n yleinen tietosuoja mukaan luettuna) mukaisesti.

Alempana nimityksillä ”me, meidän ja meitä” viitataan Ellokseen.
1. TIETOSUOJAVASTAAVA
Ellos on nimennyt tietosuojavastaavan. Tietosuojavastaavan tehtävänä on huolehtia muun muassa siitä, että Ellos käsittelee henkilötietoja sovellettavan lainsäädännön mukaisesti. Tietosuojavastaavan yhteystiedot: dpo@ellosgroup.se
2. KÄSITELTÄVÄT HENKILÖTIEDOT
Käsiteltävät tiedot ovat henkilötietoja, jotka sinä olet antanut meille tai jotka me olemme keränneet sinulta tai kolmansilta osapuolilta.
Itse luovuttamasi henkilötiedot
Luovutat henkilötietoja tehdessäsi ostoksia, rekisteröityessäsi uutiskirjeen tilaajaksi, perustaessasi käyttäjätilin, ottaessasi vakuutuksen, käyttäessäsi sivustomme palveluita tai sosiaalisen mediamme kanavia ja käyttäessäsi kuluttajansuojalainsäädännön mukaisia oikeuksiasi. Luovuttamiasi ja meidän käsittelemiämme henkilötietoja voivat olla esimerkiksi nimesi, osoitteesi, henkilötunnuksesi, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumerosi sekä sähköpostiosoitteesi.
Sinusta keräämämme henkilötiedot
Keräämme henkilötietojasi ostaessasi Ellokselta, ollessasi yhteydessä meihin tai käyttäessäsi sivustoamme, käyttäjätiliäsi tai sosiaalista mediaa (Facebook, Instagram). Tällaisia tietoja ovat nimesi, syntymäaikasi, sukupuolesi, yhteystietosi, asiakastietosi, IP-osoitteesi, käyttöjärjestelmäsi, käyttämäsi laite- ja ohjelmistotiedot, selainasetukset, aikavyöhyke, evästeiden kautta kerätyt tiedot, meihin liittyvän yhteydenpitosi tiedot (kuten nauhoitteet), selailutottumuksesi (kuten maantieteellinen sijainti, istunnon kesto, millä ulkopuolisilla sivuilla olet aiemmin käynyt, millä sivuillamme ja sosiaalisessa mediassamme käyt, kiinnostuksen kohteesi sekä tiedot koskien muuta palveluidemme ja tuotteidemme käyttöä), haku- ja ostohistoriasi, tilausnumerosi, mihin tuotteisiin olet tutustunut tai mitä tuotteita olet lisännyt ostoskoriisi, maksutapasi ja tilisaldosi ja tieto siitä, oletko ostanut tuotteen luotolla, maksutiedot sekä toimintasi sivuillamme, sosiaalisessa mediassamme sekä sivustollamme.
Kolmansilta osapuolilta saatavat henkilötiedot
Ellos saattaa saada sähköpostiviestejä ja muita viestejä, jotka sisältävät kolmansien osapuolien henkilötietoja. Tällöin Ellos käsittelee näitä henkilötietoja. Ellos ilmoittaa sinulle kolmantena osapuolena käsittelystä tarvittaessa.
3. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYN SYYT JA OIKEUDELLISET PERUSTEET
Asiakaspalvelu ja asiakassuhteen hallinnointi
Käsittelemme nimeä, osoitetta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta, ostohistoriaa, tilausnumeroja, maksutietoja ja viestintään liittyviä nauhoitteita voidaksemme palvella sinua hyvin ja hallinnoida asiakassuhdettamme. Käsittelemme henkilötunnustasi silloin, kun valitset tämän vaihtoehdon osoitetietojesi noutamiseksi. Oikeusperuste henkilötietojesi käsittelylle on käsittelyn välttämättömyys sopimuksen täytäntöön panemiseksi, sopimuksen täytäntöön panemista edeltäviin toimenpiteisiin ryhtymiseksi tai meidän oikeutettu etumme palvella hyvin tahoja, jotka eivät ole asiakkaitamme. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.

Mikäli et anna yllämainittuja henkilötietojasi, ei meillä ole mahdollisuutta toimittaa tuotteita sinulle tai muutenkaan panna täytäntöön toimeksi ottamiamme tehtäviä sinua kohtaan.
Luotto
Käsittelemme sinua ja ostostasi koskevia tietoja, jotta voit tehdä ostoksia luotolla. Sen johdosta käsittelemme asiakasnumeroasi, ostohistoriaasi, luottotietojasi (esimerkiksi sinulle myönnetty luotto) ja henkilötunnustasi. Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperuste on sinun ja meidän välisen sopimuksen täytäntöön paneminen.
Markkinointi
Käsittelemme nimeäsi, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroasi, sähköpostiosoitettasi, toimintaasi sivustollamme, ostohistoriaasi, tilausnumerojasi, evästeiden kautta kerättyjä tietoja sekä tietoja sosiaalisen median käytöstäsi voidaksemme lähettää uutiskirjeitä, tarjouksia sekä muistutuksia ostoskorissasi olevista tuotteista sähköpostitse, tekstiviestitse, push-ilmoituksina tai postitse. Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperusteena uutiskirjeitä lähettäessämme on suostumuksesi, jonka annat rekisteröityessäsi käyttäjäksi Elloksen sivustolle tai ostaessasi tuotteen (tuotteita) valikoimastamme. Annat suostumuksesi rastittamalla yhden tai useamman valintaruudun sivustollamme. Voit peruuttaa suostumuksesi poistamalla valintaruutujen rastit. Kun käsittelemme henkilötietojasi push-ilmoitusten lähettämiseksi sinulle markkinoinnin yhteydessä, oikeudellisena perusteena on suostumus. Annat suostumuksesi aktivoimalla push-ilmoitukset matkapuhelimellasi ja peruutat suostumuksesi poistamalla push-ilmoitukset matkapuhelimestasi. Oikeudellinen perusta henkilötietojesi käsittelylle, kun lähetämme sinulle kampanjatarjouksia ja muistutuksia ostoskorissasi olevista tuotteista, on etujen oikeudenmukainen tasapaino. Käsittely on välttämätöntä oikeutetun etumme kannalta, jotta voimme markkinoida tuotteitamme. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.
Automaattinen päätöksenteko tai profilointi
Voidaksemme kehittää tuotteitamme ja palveluitamme sekä sinulle osoittamiamme tarjouksia, voimme automaattisesti kerätä ja analysoida sinua koskevia tietoja. Tällaisia tietoja ovat nimesi, syntymäaikasi, sukupuolesi, yhteystietosi, asiakastietosi, IP-osoitteesi, käyttöjärjestelmäsi, käyttämäsi laite- ja ohjelmistotiedot, selainasetuksesi, aikavyöhyke, meihin liittyvän yhteydenpidon tiedot, tiedot liikkumistavoistasi verkossa, haku- ja ostohistoriasi, tilausnumerosi, mihin tuotteisiin olet tutustunut tai mitä tuotteita olet lisännyt ostoskoriisi, maksutapasi ja tilisaldosi, mahdollinen luoton käyttö ja toimintasi sivustollamme sekä evästeistä, sosiaalisen median kanavista ja sivustoltamme kerätyt tiedot. Saat sen jälkeen käyttäjätottumustesi analyysin (ns. profiloinnin) tuloksen perusteella automaattisesti sinulle sopeutettua tietoa, kuten mainoksia ja tarjouksia, joista uskomme sinun olevan kiinnostunut. Tällä hetkellä käytössä ei ole automaattista päätöksentekoa tai profilointia, jolla olisi sinua koskevia oikeusvaikutuksia tai joka vaikuttaisi sinuun muuten merkittävästi. Henkilötietojesi käsittelyn oikeudellinen peruste on etujen oikeudenmukainen tasapaino. Oikeusperusteemme tältä osin on oikeutettu etumme kehittää liiketoimintaamme sekä mahdollisimman suuressa määrin ja sinua tarpeettomasti häiritsemättä tarjota sinulle toiveitasi ja tarpeitasi vastaavia materiaaleja, ehdotuksia ja tarjouksia. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.
Tilastointi
Käsittelemme asiakasnumeroasi ja muita viitenumeroita tehdäksemme tilastollisia yhteenvetoja. Henkilötietojesi käsittelyn oikeusperuste on oikeutettu etumme kerätä tilastoja ja kehittää niiden perusteella toimintaamme. Tällaisten henkilötietojen käsittelyn yhteydessä meidän etumme syrjäyttää sinun mahdollisen yksityisyyden suojaa koskevan etusi.
Reklamaatiot, palautukset ym.
Käsittelemme nimeä, osoitetta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta ja ostohistoriaa voidaksemme hoitaa mahdolliset tuotteiden palautuspyynnöt tai jotta voit käyttää kuluttajan oikeuksiasi meidän mahdollisen virhe- ja viivästysvastuun yhteydessä. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on meidän kuluttajansuojalainsäädäntöön perustuvan lakisääteisen velvoitteemme toteuttaminen.
Kirjanpito
Käsittelemme sinun ja Elloksen välisen tapahtuman tietoja kirjanpitoa varten. Käsittelemme ostoa, nimeä, osoitetta, matkapuhelin- ja kotipuhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste on meidän lakisääteisen velvoitteemme toteuttaminen.
4. HENKILÖTIETOJEN LUOVUTTAMINEN JA NIIDEN MAANTIETEELLINEN KÄSITTELYPAIKKA
Henkilötietojasi voidaan luovuttaa ja niitä voivat käsitellä Ellos Group -konserniin kuuluvat yhtiöt.

Ellos voi luovuttaa henkilötietojasi myös kolmansille osapuolille. Näitä kolmansia osapuolia voivat olla esimerkiksi huolitsijat tavaroiden toimituksen yhteydessä, viestintätoimistot uutiskirjeiden jakelun yhteydessä, markkinointiyhteistyökumppanit, luottotietoja tarkastavat yritykset, perintäyhtiöt ja liiketoimintamme oikeudellisia asioita hoitavat lakiasiaintoimistot. Mikäli teet ostoksia luotolla, tiedot voidaan luovuttaa myös Resurs Bank AB:lle. Kaikki nämä toimijat vastaavat itsenäisesti asiakkaan henkilötietojen käsittelystä.

Ellos voi luovuttaa henkilötietojasi palveluntarjoajille, nk. henkilötietoavustajille, jotka käsittelevät henkilötietoja meidän lukuumme. Meillä on henkilötietoavustajiemme kanssa sopimus, joka varmistaa, että henkilötietojasi käsitellään tämän henkilötietokäytännön sekä ohjeidemme mukaisesti.

Ellos voi luovuttaa henkilötietojasi viranomaisille, jotka vaativat Ellokselta niiden luovuttamista. Ellos voi myös luovuttaa henkilötietojasi salliakseen fuusion tai yrityskaupan, tai myydäkseen kaikki tai osan Elloksen varallisuudesta.

Ellos käsittelee henkilötietojasi pääasiallisesti vain EU:n ja ETA:n sisäpuolella. Mikäli henkilötietoja käsitellään EU:n tai ETA:n ulkopuolisissa maissa, ryhdymme toimenpiteisiin varmistaaksemme, että tiedot siirretään laillisesti ja että tiedot säilyvät suojattuina myös EU:n/ETA:n ulkopuolisten vastaanottajien käsittelyssä. Kopion vakiosopimuslausekkeesta löydät täältä: https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/standard-contractual-clauses-scc_en.
5. HENKILÖTIETOJEN SÄILYTTÄMINEN
Käsittelemme henkilötietoja vain niin kauan kuin käsittely on tarpeellista siihen tarkoitukseen, johon tiedot on annettu tai kerätty. Samat henkilötiedot voidaan tallentaa useaan paikkaan eri tarkoituksia varten. Tämä voi tarkoittaa sitä, että tieto joka on poistettu yhdestä järjestelmästä koska se ei enää ole välttämätön alkuperäistä tarkoitustaan varten, voi olla tallennettuna toiseen järjestelmään toista henkilötietoja edellyttävää tarkoitusta varten.

Asiakaspalvelua ja asiakassuhteen hallinnointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin käsittely on tarpeellista sopimuksen täytäntöön panemiseksi kanssasi tai käsittely on meidän oikeutetun etumme mukaista. Keskustelujen nauhoitteita käsitellään kolme kuukautta.

Luoton myöntämiseen tarvittavia henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin se on tarpeellista sopimuksen täytäntöön panemiseksi kanssasi.


Uutiskirjeiden ja push-ilmoitusten muodossa tehtävää markkinointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään siihen saakka, kun peruutat suostumuksesi, peruutat uutiskirjetilauksesi tai muutoin pyydät meitä lopettamaan viestinnän. Samassa yhteydessä poistamme mahdollisuuksiemme mukaan henkilötietosi, jotka liittyvät automaattiseen päätöksentekoon ja/tai profilointiin. Muuhun markkinointiin kuin uutiskirjeisiin ja push-ilmoituksiin käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään asiakassuhteen aikana ja vuosi sen jälkeen.

Tilastointia varten käsiteltäviä henkilötietoja käsitellään siihen saakka, kunnes niihin liittyvä kirjanpitoaineisto tuhotaan, tarkemmin mainittuna seitsemän vuotta.

Lakisääteisten velvollisuuksien täyttämiseen tarvittavia henkilötietoja käsitellään niin kauan kuin velvollisuudet sitovat meitä. Velvollisuudet voivat liittyä esimerkiksi takuuseen, reklamaatioon tai peruuttamisoikeutta koskeviin sitoumuksiin.

Kirjanpitotarkoitusta varten henkilötietoja käsitellään seitsemän vuoden ajan sovellettavan kirjanpitolainsäädännön mukaisesti.

Henkilötietojasi voidaan säilyttää pidempään kuin yllä on ilmoitettu, mikäli niitä tarvitaan lain, asetuksen tai viranomaispäätöksen noudattamiseksi.
6. SINUN OIKEUTESI
Sinulla on tiettyjä lainsäädäntöön perustuvia oikeuksia, jotka liittyvät henkilötietojesi käsittelyyn. Huomioi, että oikeuksien käyttöön liittyy tiettyjä edellytyksiä ja ehtoja, joista säädetään laissa (EU:n tietosuoja-asetuksessa).
Oikeus tiedonsaantiin, tietoihin pääsyyn, tietojen oikaisuun ja poistamiseen
Sinulla on oikeus maksutta ja kirjallisesta pyynnöstä saada tietää, mitä henkilötietoja käsittelemme sinusta. Voit milloin tahansa pyytää virheellisten tietojen oikaisua. Sinulla voi olla myös oikeus pyytää meitä poistamaan rekisteriin merkityt henkilötiedot, rajoittamaan tietojen käsittelyä ja toimittamaan sinulle jäljennös näistä henkilötiedoista.

Mikäli sinulla ei ole perusteita pyynnöllesi tai pyyntösi on kohtuuton, esim. jos pyydät kopiota tai poistoa usein tai lyhyin väliajoin, on meillä oikeus joko kieltäytyä täyttämästä pyyntöäsi tai veloittaa palvelusta maksun, joka kattaa pyyntösi aiheuttamat hallinnolliset kustannukset.
Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen
Sinulla saattaa olla oikeus saada antamasi henkilötiedot jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa ja oikeus siirtää nämä henkilötiedot toiselle rekisterinpitäjälle.
Oikeus vastustaa suoramarkkinointia
Voit milloin tahansa vastustaa henkilötietojesi käsittelyä suoramarkkinointia tai siihen liittyvää profilointia varten. Mikäli et halua henkilötietojasi käsiteltävän tähän/näihin tarkoituksiin, pyydämme sinua ilmoittamaan siitä meille kohdassa 7 ilmoitettujen yhteystietojen mukaisesti. Tulemme lopettamaan henkilötietojesi käsittelyn tähän/näihin tarkoituksiin sekä poistamaan henkilötiedot edellyttäen, että meidän ei tarvitse käsitellä niitä johonkin toiseen tarkoitukseen tämän henkilötietokäytännön mukaisesti.
Valitusoikeus
Mikäli olet tyytymätön siihen miten olemme käsitelleet henkilötietojasi, voit ottaa yhteyttä meihin kohdassa 7 ilmoitettujen yhteystietojen mukaisesti. Sinulla on myös oikeus tehdä valitus henkilötietojen käsittelystä tietosuojaviranomaiselle:

Integritetsskyddsmyndigheten Box 8114 104 20 Stockholm imy@imy.se

Mikäli valituksesi koskee vain toisessa EU:n jäsenvaltiossa olevaa yritystä, sinulla on oikeus lähettää valitus kyseisen maan asianomaiselle tietosuojaviranomaiselle. Täällä on lista muiden maiden tietosuojaviranomaisista: https://edpb.europa.eu/about-edpb/about-edpb/members_en.
7. YHTEYSTIEDOT
Meihin voit ottaa yhteyttä seuraavasti:
-  sähköpostitse: customerservice@ellos.fi
-  puhelinnumero: 01019 1313
- postiosoite: Ellos, 501 86 Borås, Sweden
Hae lainaa »
Lisätietoa »